Wednesday 20 June 2012

kerja?

tau tak...hari ini & 5 hari yg akan datang saya akan bercuti...yah0ooo!!!

wal0 pon dok umah je..tp,boleh buatkn saya tersnyum lebar (^-^) ... tau tak lagi , sejak bekerja dgn company baru ni saya x penah minta cuti lg..mlain kan m/c atau n0 show..o0opss!! 

huhu kec0h org lain  relax jew...

emh , nk buat mcm mne keje sbg cust services ni mmg kdg2 buat sakit jiwa... hilang sifat sabar saya n trus hilang sifat lemah lembut y trtanam dalam diri ni..haih!!

Ingat lagi memula keje dulu ,
baru beberape hari abis pratikal , then kwn saya call ckp nk cari kerja tak? then die terus suro datang esok nye...esok nye tanpa ready pape pon..saya main terjah je di ofis tuh..campo saya kami sekawan time tu de 4 orang..time tu baru la nk rase nervous bagai..sbb kene speaking london abih..mmg sejujo2 nye saya mmg x gheti nk speaking2 ni..org ckp phm la..campo dgn debor2 d dada lagi..mmg time tu saya hnya sengih2 macam kerang busuk..

time interview start je..dlm hati saya redah je..mmg merepek meraban , mmg ckp 0h!myenglish la..then bile interviwer tu tnye saye knp die kene pilih saya..saya tanpa segan silu terus ckp.."saya nk belajar & improve kn english saya"..0.k tu mmg pilihan y tepat..sbb, lepas tuh die just tnye ape y sy buat sblum ni utk perbaiki enlish saya & die terus ckp "antara suma2 saya tngok awk y pling brsungguh2 , tunggu panggilan esok ".Yup mmg esok nye ada org call suro dtg training.

tau x , bulan pertama kerja mmg sangat sadis .. asik kene maki  je dgn cust .. nk buat mcm mana y maki tu cust y speaking .. die maki saya nk balas balik pon saya tak reti ..terpaksa tadah telinga je..tp ,ade jgk cust y baik bila saya speaking berterabo tanpa grammar y btol ade jgk y rajin betul kn..d sbbkn niat y bersungguh2 nk belaja english...maka saya sangat2 bertahan..

dan bila sekarang , sesape y berani nk buli saya lagi sila berhati2...sesiapa y bersikap tak sopan santun maka saya akn bersuara garang & buatkn anda x selesa..tp bagi y baik hati saya akn buat kn anda tersenyum sehingga  ke talian akhir..ejejjejeje!! huhu

dan begitu la seterus nya sampai hari ni....

hey , pejam celik pejam celik da genap setahun saya still keje kt tempat y sama.
 
tau x , mmg saya xde niat langsung nk keje lelame sbb selama ni mmg da p.k nk smbung belaja je..
sbb tu "manusia merancang , Allah y tentu kn"...

dan sepanjang hidup bekerja ni , banyak bende y saya belaja..saya jgk buat sesuatu y saya sendiri tak pernah nk jangka..mmg kalo sy sbg student msti saya takkan amek kesah pasal perkara2 ni..(rahsia)huhu..

tau tak , kehidupan ni bukan ada di satu sudut je .. bnyak lagi sudut y belum kita tau & terokai ..

Allah s.w.t tak bagi apa y kita nk , tp bagi apa y terbaik utk diri kita dr segi y kadang2 kita sendiri tak dapat nk jangka .. cantik peraturan Allah ..

y penting kita kene sentiasa bersyukur , baru lah segala2 nya akan rasa betul & cukup..

saya sayang mak , ayah , keluarga dan kawan..(^^,)




No comments:

Post a Comment