Saturday, 6 December 2014

Cara Buat Apron Jepun dan Percuma Pola

Di sini saya akan tunjukkan cara buat apron versi jepun. Tau tak apron versi jepun tuh yang jenis macam mana? sebenarnya banyak sangat !! Yang saya tunjuk ni hanyalah salah satu darinya. Cara buat dia sangatlah mudah, sebab apa? sebab tuan punya yang mengajar nih sangatlah tak kedekut ilmu, walaupun saya tak kenal dia, berkat ilmu yang dikongsi buatkan saya paham dan dapat menghasilkan apron yang sebijik sebanyak-banyaknya ... 

Semuanya bermula dari hari usahawan giatmara sesi 2/2014 , kitorang dikehendaki untuk membuat jualan pada hari tersebut, saya punyalah semangat cakap nak buat apron, bukan untuk dijual tapi untuk kawan-kawan pakai, maklumlah ada pertandingan kedai tercantik semua ... 

Search punya search jumpalah tutorial apron jepun nih ...

Ini contoh apron yang saya buat ...




Comey dok? huhu comey kan ... alah gambar time pakai takde pulop dlm laptop ni nak letak, korang tengok kat contoh yang dia bagi je ekk ! ><

Sebelum jahit korang tengok dulu video cara-cara buat apron jepun ni, 

video


Ini contoh tutorial yang akan dia bagi,


Contoh pola kanak-kanak


Contoh pola dewasa


senangkan? lepas download je pola, korang print semua, lepas tuh sambung-sambungkan, macam sambung puzzle, korang solatape, gunting ... ta-da siap pola korang, lepas tuh potong kain macam dalam tutorial, kalau nak tambah apa-apa pandai-pandai korang lah ... nak tambah poket ke, riben ke, lace ke, ekh suka hati korang lah ...

sampai sini perkongsian dari saya, moga kamu semua dapat manfaat dan memanfaatkan ilmu nih :D
daa~

No comments:

Post a Comment