Monday 25 March 2013

Favourite Anime

Assalamualaikum w.b.t

          Haish , tak sabar-sabar pulak saya nak tengok cerita anime Naruto , bukan apa tuan-tuan , puan-puan , cek mek sekalian .. semuanya start sejak saya diberi anugerah cuti berehat selama 6 bulan dkt rumah disebabkan excident . Hah inilah dia salah satu aktiviti harian saya , sampai berdesing telinga kena bebel dgn mak sebab asyik mengadap computer je .. ye lah nak buat apakan , nak buat keje lebih-lebih pon tak boleh .. buku Ramlee Awang Murshid habis dah saya baca sampai tepu otak . Itu yang terlintas dikepala otak nak tengok cerita anime yang selalu saya skip-skip dulu disebabkan sibuk . Antara cerita yang saya tengok Naruto , One Piece , Sailormoon dan Meteor Garden . Macam nak rak saya tengok setiap cerita dari first episod sampai la yang terbaru , lagi setiap cerita tuh dah lah sampai beratus-ratus episod . Memang la siang malam bersambung-sambung saya tengok . Huh ! tak lupa juga bebelan kasih sayang mak .. ehehehe 

          Nak diikutkan kalau sebagai perempuan normal mana dorang nak layan kartun-kartun nih , ye lah dah besar katanya , tak matured tengok-tengok kartun nih . Katanya lah .. haha tapi saya ada sebab sendiri kenapa saya minat sangat kartun anime manga nih . First sekali disebabkan pengaruh adik beradik , dari kakak abang adik . Then disebabkan adik-beradik saya sangat berbakat dalam bab lukisan/seni nih , anime manga selalu menjadi rujukan , kami memang minat melukis sejak kecik . Kakak pandai kalau bab-bab potret , abang pula kalau lukis lelaki otot-otot , robot atau pun kenderaan mmg cantik bagi saya . Saya pula lukis manga anime perempuan or lelaki jambu . ehhehehe nak jambu je kan ! (tamparan kucing) 

          Lagi memang kami tengok cerita kartun tuh dari kecik , disebabkan time kecik saya tak berapa faham jalan cerita tuh , tuh yang tiba-tiba saya teringat dan terfikir apa yang syok sangat saya tengok time kecik dulu . Tu yang ulang tayang semula .. uhuhu ..

          Dan dalam banyak-banyak cerita tuh sekarang ni Naruto lah yang paling melekat dalam diri saya . Best sangat , tak tau nak describe dengan sebetulnya . Dalam setiap cerita dia , ada maksud die tersendiri . Mengenai kehidupan sekeliling , persahabatan , cinta , pengorbanan ,usaha gigih dalam mencapai cita-cita , lagi cara dia mengatasi sikap orang negetif dikeliling dia . Semua message yang nak disampaikan ada kena mengena dengan kehidupan seharian kita . Memang saya sangat teruja tengok cerita nih . 

          Tiba-tiba terfikir kan bagus kalau saya dapat hasilkan sebuah cerita yang sangat bermakna , penuh perkara tersirat dan baik untuk dimanfaatkan oleh ramai orang . (Berangan dah) 

Hehe orite dah lah kome , tengok je lah gambo-gambo kat bawah nih ..



One Piece All wanted !! cerita ni kisah mengenai zaman pirate , sangat kelakar , kalau baca komik die selalu gelak sorang-sorang , setiap crew dia ada je perangai pelik-pelik .


Sailormoon , tipu kalau korang tak tau . Impian masa kecil . Ehehe . Lukisan dia sangat cantik !


Ni lah dia Naruto , sejak tengok ni semangat nak belajar seni pertahankan diri saya berkobar-kobar .
Kalau nak tengok cerita yang paling latest boleh tengok  kat sini --> Narutoget .

Bawah ni one of my favourite song from Naruto - Wind



Ni pulak cerita favourite saya time belajar dulu , korang mesti penah dangar atau tengok cerita Meteor Garden versi Taiwan , Jepun dan Korea . Semua cerita ni berasaskan sebuah manga Meteor Garden dari jepun . Memang first saya tau cerita ni pun melalui mangga , kalau tak silap saya dia ada dikeluarkan dalam versi bahasa melayu dalam majalah Kreko . Dan suka jugak dengan lukisan dia .



Niesahanif





10 comments:

  1. ha3.. naruto tuh memang layan sejak zaman universiti lagik.. dah jadik cikgu, anak2 murid lak dok layan.. ;)

    ReplyDelete
  2. huhu ye lah citer dia pon tak abis lagi, boleh la melayan dgn murid2 cikgu mesti best, tp xleh lebih2 sngt la kn pelik pulak budak2 tu tngok nnti..hehehe :D

    ReplyDelete
  3. Yuhuu...peminat anime yg tegar ni. Anyway, semoga cepat pulih dr accident ya. :)

    ReplyDelete
  4. A ah btul la tuh tegar .. hehe thnks Alhmdulillah da x pakai tongkt da sekarang nih :)

    ReplyDelete
  5. skg ni dok layan ultraman. bahahhaha

    ReplyDelete
  6. Auh ultraman apa? sy tngok jgk tp x bnyk :D

    ReplyDelete
  7. aku lyn gak katun2 nie .. anime bagai tp yg plg tak minat naruto .. apesal tah :3

    ReplyDelete
  8. ala..best lah naruto :( myb awk x suka sbb bnyak lwn2 kot.. huhu agaknye :p

    ReplyDelete
  9. Dulu masa kanak2 mmg layan naruto, tp dh meningkat remaja dewasa ni, layan Bleach dengan One Piece...hohoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. ye ke..skrang tak tngok naruto lg ke? tngah best cite naruto skrang ni :D

      Delete