Sunday 4 March 2012

Mr.Fa

wah!!ingat nk sambung citer dr hr tuh lg..tnguh2 br hr ni dpt peluang...hah..


O.K continue citer hr tuh..


Situation:
Mr.F and saya hanya berkenalan di sebuah laman sosial n then kami bertukar email n start chatting d YM.


Sambung:
Mr.F : ...
          awk mesti dgr sampai hbs explanation sy kat awk...
          jgn trus sign out
          gmbr d sblh tu bkn sy..suma ni deal antara sy n Mr.dotdot(kwn baik Mr.F)...
          sy takde abg...
          sy ank tunggal...
          so Abang tu tak exist dlm dunia ni...tp Mr.F mmg wujud...
          ertinya sy lah..


Imbas kembali sebelum 2 thn lepas:
Bermulanya saya kenal Mr.F melalui Abang Mr.F ,just call abg as a Mr.Fa ..


saya :awak muka awak macam artis jepun ni..(tujuan nk perli sbb mmg 
        mcm artis jepun y saya 
        kenal,tp pic 2 nmpk real n just nk tau Mr.Fa akan jwb apa)


Then tiba - tiba...


Mr.Fa :taklah saya cuma student biasa je , die artist n sy student


tiba - tiba sy ragu2 ini betul pic die ke..??klo cmtu hensem nye die..haha


then sejak tu saya n Mr.Fa tukar email


kitorang tak msj stp hari sbb time saya kenal die saya kursus kt Giatmara..jadi biasa nya semingu sekali baru ktorang akn reply msg dr YM.Itu pon kadang2 dua minggu sekali.bukan every weeks saya balik rumah.kat rumah sewe takde internet,kalau nak online mmg kene g cc n nk g cc kene amik bas.So,mmg kalo rajin baru pegi la.(^^,).


tak lupe jgk time tu~ saya tengah couple..first time couple dalam hidup..haha..time tu wonder sangat mcm mana perasaan couple..sekejap je couple..3 bulan je then clash..time tu series x matang mmg ta tau pe mksd couple tuh..tapi,iye pon couple main2 still de rasa syg..lepas habis Giatmara saya sambung belaja kt tmpt lain,kt kolej swasta kuala lumpur.senang ckp balik rumah sendiri la.Time tu saya asik bergaduh je ngan couple saya tu..


time tu la saya start slalu YM Mr.Fa...everyweeks myb almost everyday kami YM..setiap kali YM ktorang mesti akn report apa y ktorang buat minggu ni.


Mr.Fa : saya president pelajar kt U saya(Universiti luar semenanjung)


Jadi stp kali cerita Mr.Fa mesti akan cerita apa y die buat atau akan buat sbg president pelajar kt U die.Time tu pulak saya baru masuk belajar,jadi saya mmg banyak belajar n shared dgn Mr.Fa mngenai tmpt belajar masing2.


Time kami chatting di YM sempat jgk saya kenal dgn kwn Mr.Fa iaitu Mr.dotdotdot n adik die Mr.F
kadang2 time Mr.Fa tngah buat bnde lain,adik atau kwn die mesti menyebok msj ngan saya..time tu jgk lah keluar semua soalan2 cepu emas dari mulut dorg..


Mr.dotdotdot : awak suka Mr.Fa ke..??
Mr. F : awak ade x puas hati dgn Mr.Fa ke,klo ade bagi tau la saya,saya tak   bg tau abang..


Time tu saya agk segan jgk nk bls msg dorg..so,ayat y saya guna mmg agk skema & berhemah..


Mr.F sambung msg..


Mr.Fa :"Awak malu2 ea msg adik saya".


saya : mane ade.....(n then tuka topik lain)(*.-)


Disebabkn Mr.Fa lah saya sentiasa bersemangat pegi belajar..saya jgk active dalam persatuan kt kolej..bagi saya mesti kene active sbb nak citer kt die y saya buat keje..=)
Di sebabkn die cabar saya jgk lah pointer saya meningkat.
Mr.Fa bukan je active kt persatuan pelajar,die punye pointer belajar sentiasa cemerlang..


sambung citer couple saya:
d sebabkn time study tu saya sentiasa bergaduh ngan die..saya pon sikit2 da tawar hati ngan die..time tu mmg da malas..so,kami terus senyap..then die msg saya x balas..time tu mmg rasa taknak dah couple..bile die mnx ktorg jadi kwn..saya terus setuju..tp x lama,n then kami terus lost contact.


sejak tu mmg Mr.Fa je la segala2 nye bagi saya even ktorang hanyalah sbg kwn.Mr.Fa perkenalkn diri die kt saya :


Mr.Fa : adik beradik saya ,saya dgn Mr.F je...parents saya businessman 
          n businesswoman.
          so,dorang slalu bz do bsns.apa2 hal saya dgn adik saya je..
          n Mak jah,mak jah yang jaga saya sejak kecik..saya dah anggap 
          Mak Jah mcm mak saya da..
          saya dgn adik masuk U y sama..so,ktorang slalu pergi U sama2..


mmg cara die ckp mmg die rapat dgn adik die..


time tu ape y saya fikir..org kaya mmg dorg banyak harta tapi hati slalu sunyi..bkn brdsarkn citer Mr.Fa ni je coz saya mmg ade beberape org kwn baik y boleh d katakn mewah..tp slalu nye mesti ade msalah family.(mungkin sekarang pemikiran ni agk serong kot:p)


mcm tu lah kehidupan saya hampir setahun dgn Mr.Fa..


sehinggalah 1 day saya dh lama x online coz pc rumah saya probs..agak2 3 minggu kot..
then bile je saya online tibe2 ade msg tp bukan dari Mr.Fa ,msg tu dr Mr.F adik die bagi tau
Mr.F dah xde..means da meninggal dunia..


waktu tu saya terus gelak2..sbb waktu tu saya tau ade sorg perempuan filipina ni slalu kaco Mr.F
apa y saya fikir time tuh.."haha iye pon nk mngelat takkan smpai mati kot"..
saya pon dgn semangat msg Mr.Fa..bg tau y saya da tau tektik die..


n then tetibe Mr.F y balas :


Mr.F : saya ta tau nk ckp cmne lg , sume kwn2 die x caya..mmg betul abang saya dh xde..
         Mr.Fa excident kene langgar dgn pemandu mabok..xcident teruk...


baca je msg tu terus saya rasa kosong, time tu jgk saya menangis...




O.K continue..
ade hal lain nk buat dulu...


(^^.)





2 comments:

  1. *excitedd* ttba continuee... huhu.. >.<

    ReplyDelete
  2. hehe d sbbkn awk komen la sy trbca blik cte nih..lme x bce dh..insyaAllh nnti sy smbung hngga akhir..

    ReplyDelete